ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ
1.Наполегливо оволодівай знаннями, старанно вчись і працюй, будь уважний і активний на уроках. Вчасно приходь на заняття, не пропускай уроків.
2. Тримай своє робоче місце в порядку і чистоті. Дотримуйся правил особистої гігієни, систематично займайся фізкультурою і спортом.
3. Бережи державне майно, дбай про багатство рідної природи. Бери активну участь у громадському житті школи.
4. Зразково поводься, не принось до школи сторонніх речей. Будь скромним, ввічливим у стосунках з дорослими та ровесниками, правдивим і відвертим. Дружи з товаришами.
5. Поважай батьків і старших, допомагай їм у праці. Будь стриманим і тактовним. Давай дорогу і місце старшим.
6. З повагою стався до праці вчителя, виконуй і активно підтримуй вимоги педагогів, рішення органів координаційної ради.
7. Дотримуйся здорового способу життя, пропагуй його іншим.
8. Шануй і люби свій отчий дім, землю своїх батьків.
9. Показуй гідний приклад культури поведінки молодшим товаришам. Будь непримиренним до аморальних і антигромадських вчинків.
10. Дотримуйся правил техніки безпеки, протипожежної безпеки та правил вуличного руху.
ПЕДАГОГІЧНІ ПРАВИЛА - ПОРАДИ
●Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов 'язаною з вивченням предмета.
● На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень — завтрашній активний член суспільства.
●Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
● Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх навчатися.
● Слід якомога частіше використовувати питання "чому?", щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв'язків є обов'язковою умовою розвивального навчання.
● Пам'ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
● Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів,
дослівного відтворення.
●Творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
●Вчителі будь-якого предмета, не тільки мови і літератури, мають слідкувати за способом та формою висловлення думки учнів.
● Слід частіше показувати учням перспективи їхнього навчання.
● Використовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
● Оскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подано у цілісних логічних структурах.
● У значних блоках інформації легше встановлюються логічні зв'язки, чіткіше простежується головна думка, котру легше виділити й показати учням.
● У процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
● Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їхні інтереси, особливості розвитку.
● Будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями зі свого предмета.
● Заохочуйте дослідницьку роботу школярів. Знайдіть можливості ознайомити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання винахідницьких задач, обробкою першоджерел і довідкових матеріалів.
● Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі. Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю.
● Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.