• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна система

Виховна система школи.

І. Загальні дані.

Радиванівська загальноосвітні школа, як навчальний заклад І-ІІІ ступенів, введена в дію в 1995 році. В 2001 році в школі навчалось 90 учнів, в 2002 -78, 2003-62, 2004-58, 2005 - 55, 2006-50, 2007-50, 2008-42,

2009-42 ,2010-30, 2011-29 учнів.

У школі всього 14 працівників, 11- педагогічних працівників та 3-обслуговуючого персоналу.

Обов'язки між членами адміністрації розподілені за наказом №33 від 01.09.2011р. Директор здійснює загальне керівництво навчально-виховним процесом в школі. Відповідає за стан викладання предметів: української мови і літератури, зарубіжної літератури, російської мови, англійської мови, історії, музики, образотворчого мистецтва, охорони здоров'я.

Кривенко Л.М.- заступник директора з навчально-виховної роботи з 2011 року, вчитель фізики та географії, ІІ категорія, стаж роботи 12 років. Відповідає за стан викладання предметів: хімії, фізики, біології, географії, трудового навчання, фізкультури, креслення, початкові класи. Складає розклад уроків, тарифікацію, щомісячний табель на зарплату, розклади: факультативів, предметних гуртків, семестрових контрольних, практичних та лабораторних робіт. Організовує роботу учнівського самоврядування, гуртків, секцій. Організовує вечори, свята, походи, екскурсії, здійснює контроль за відвідуванням учнями школи.

Івашко С.Я. - соціальний педагог школи, молодий спеціаліст.

Педагогічний колектив налічує 11 вчителів, з них І категорію має 4

вчителя, II категорію - 4 , спеціаліст - 3.

Вчителів з вищою освітою - |11. Учительська професія популяризується серед школярів. За останні 7 років педагогічні вузи закінчили 7 випускників нашої школи і двоє навчається. В даний час у школі працюють випускники різних років: в початкових класах – Роздобудько Н.М, викладають фізику - Кривенко М.М , англ. мову – Січкар С.В.

Школа налічує 4 класи, у яких - 29 учнів. 1-4 класи - 7 учнів, 5-9 - 17 учнів, 10- 11 класи - 5 учнів.

В школі діють гуртки різного спрямування: екологічного, фізичного, навчального, розвивального, естетичного.

ІІ. Особливості виховної системи.

Творимо здоров’я душі і тіла.

Наша школа – це школа сприяння здоров’ю, осередок формування у підростаючого покоління позитивної мотивації та навичок здорового способу життя, виховання культури здоров’я/

Мета виховної роботи школи: виховання особистості учня з високою культурою здоров’я , здатної до самореалізації у даному суспільстві за даних умов, яка формує свій життєвий досвід на основі духовно-моральних і загальнолюдських цінностей та впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес.

Основні завдання:

- пропаганда здорового способу життя;

- створення виховного середовища для формування життєвого досвіду учнів на основі духовно – моральних, національних та загальнолюдських цінностей;

- організація життєдіяльності учнівського колективу з позиції здорового способу життя;

- виховання екологічної культури;

- трудове та фізичне виховання, соціологічна служба;

- учнівське самоврядування;

- створення умов для самореалізації в різних галузях знань кожним членом педагогічного та учнівського колективів;

Для вирішення поставлених завдань використовується модель школи , яка допомагає забезпечити взаємодію цілісної, керуючої та відкритої системи школи.

Планування виховної роботи в школі передбачає систему заходів і

напрямків роботи педагогічного, батьківського і учнівського колективів. Система планування, проведення виховної роботи й управління нею в школі складається з:

- відображення системи Національного виховання в навчальних програмах, та підручниках;

- заходів з питань роботи м/о вчителів, інших форм методичної роботи;

- плану роботи шкільної бібліотеки;

- графіків роботи гуртків, секцій, загальношкільних заходів;

- розкладів факультативних занять, позакласної роботи класних

керівників і класоводів;

- планів роботи класних керівників і класоводів;

- щоденного планування виховної роботи класними керівниками;

- щотижневе планування роботи.

В основу виховної роботи школи покладено зростання ролі і значення

національного виховання, як засобу формування духовного світу морально-етичних норм поведінки.

Вся виховна робота в школі спланована на науково - правовій базі освітньої галузі і здійснюється на основі:

- концепцій комплексного виховання школярів;

- програм „Освіта", „Діти України";

- районної програми „Діти Кам'янщини"

- профілактичних програм.

Виховна система школи спрямована на розвиток особистості:

самовизначення, самовиховання.

Використовуючи передові педагогічні досягнення, засоби народної педагогіки, колектив школи здійснює нові підходи у виховній роботі, які відповідають потребам розвитку творчої особистості.

В минулому навчальному році велика увага була зосереджена на пропаганду здорового способу життя , екологічному вихованню та патріотичному. Це було реалізовано через позакласну роботу, заняття гуртків, екскурсійну роботу, всі предметні уроки, мандрівки екологічними стежками, соціальний театр «Молоді паростки» та ін. В нашій школі діє загін підлітків – інструкторів, які ведуть просвітницьку роботу серед однолітків та діє загін волонтерів «Милосердя».

Листопад в школі традиційно місячник правового виховання та пропаганди здорового способу життя, квітень – місячник екологічних знань. У школі діє Рада профілактики правопорушень. На сьогоднішній день на внутрішкільному профілактичному обліку знаходиться 1 учень, схильний до правопорушень. З ним проводиться профілактична робота. Педагогічна профілактика спрямована проти явищ соціального життя, які порушують моральні норми та направлена на правильну орієнтацію дітей Профілактична робота - це не окремий захід, бесіда чи розмова. Це комплекс заходів, спрямований на набуття учнями ґрунтовних знань про згубний вплив шкідливих звичок, норми поведінки, відповідальність за свої помилки. Всі бесіди з учнями, які схильні до правопорушень, записуються класним керівником у журнал обліку. Соціальний педагог школи веде особисту картку учнів, що потребують посиленої уваги. Проводяться спільні заходи по профілактиці правопорушень з активом школи та батьківським комітетом.

Морально - етичне виховання передбачає проведення заходів з метою

виховання в учнів рис людяності, щирості, милосердя, виховання норм і правил культурної поведінки. Над цим напрямком працює керівник гуртка „Волонтер".

Класні керівники згідно плану виховної роботи школи запланували заходи для розвитку творчих здібностей школярів. Вже традиційно восени

проводиться свято Золотої осені, участь в якому беруть всі учні школи.

Патріотичне виховання передбачає вироблення активної громадянської позиції, проведення заходів, які сприяють вихованню поваги та любові до

Батьківщини, рідного краю, старшого покоління

Гурткова робота в школі щорічно починається зі складання графіка роботи гуртків та діагностування учнів по охопленню гуртковою роботою. Особлива увага надається учням з категорійних сімей та дітям, що потребують посиленої уваги, всі вони зайняті в гуртках в позаурочний час.

З задоволенням відвідують учні заняття краєзнавчого гуртка (керівник Кривенко Л.М.)гуртків «Юннат» (керівник Борисенко А.М.) та ін.

Різні форми і методи роботи застосовуються в трудовому вихованні: екскурсії на виробництва, анкетування з профорієнтації (9-10 класи), виховні години та бесіди „Професії, що ми обираємо", „Професії: минуле і сьогодення". Щомісячно проводяться трудові десанти, а кожної п'ятниці в класах - санітарні дні. Велике виховне значення має проведення операцій

„Турбота" і „Милосердя".

Щодо посилення пропаганди здорового способу життя велику увагу в

школі приділено фізичному вихованню. Працює спортивна секція, проводиться ранкова гімнастика, спортивні ігри, рухові перерви: Результати його роботи можна було побачити на спортивному святі до Дня фізкультури і спорту та під час фізкультурно-оздоровчого патріотичного фестивалю „Нащадки козацької слави".

Вчителі та учні проводять спільну роботу за зменшення кількості захворювань. Для цього постійно ведеться аналіз захворюваності, медичні

огляди учнів, бесіди з учнями, зустрічі з лікарями. Класні керівники

проводять години спілкування про збереження життя та охорону здоров'я.

Соціальним педагогом були проведені бесіди по профілактиці суїцидальної поведінки серед учнів. Вже традиційними стали в школі тижні Здоров'я та Спорту, походи в ліс, туристичні змагання.

Для виховання особистості здатної активно включатися в демократичні

процеси в школі застосовується така форма роботи, як самоврядування

*учнів. Органом учнівського самоврядування школи є актив школи. Його

основною метою є захист прав та інтересів учнів, об'єднання сил для
добрих та корисних справ. Членами активу школи є учні 5-10 класів,
обрані в класних колективах. Роботою активу школи керує ЗНВР

Кривенко Л.М.

Робота активу школи є важливим додатком та допомогою класному керівнику. Вона дає дітям відчути себе не тільки учнями, а в деякій мірі співавторами, майже колегами класних керівників, сприяє здоровим відносинам між вчителями та їх вихованцями.

Учні 1-4 класів подорожують по країні „Барвінковій" Кожен клас має свій напрямок роботи і працює над ним. Оформляються виставки, проводяться бесіди та зустрічі.

Велика увага у виховній діяльності надається роботі з батьками.
Класні керівники та класоводи в своїх планах обов'язково вказують тему батьківських зборів. У 9,10 класах класні керівники на зборах проводять анкетування по
профорієнтації, інформують батьків про інтереси, нахили, професійну
спрямованість учнів, намагаються допомогти батькам у виборі професії
для їх дітей.

Одним з пріоритетних напрямків виховної роботи є створення умов для творчого розвитку особистості.

Проблема виховання обдарованої дитини існує стільки, скільки існує

сама педагогіка. Провідним завданням особистісно-орієнтованого

виховання є необхідність помітити вподобання, прагнення, нахили

дитини

Обдаровані діти мимоволі привертають до себе увагу . Виховання таких дітей вимагає не стільки активного виховного впливу, скільки своєчасного сприяння вільному розвитку дитини. Над цим працюють керівники гуртків, секцій, класні керівники, класоводи. В школі створено банк

творчо обдарованих дітей.

В школі діє структурний підрозділ внутрішкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників - це методичне об'єднання класних керівників,

яким керує Кривенко Л.М. Робота м/о класних керівників спрямована на формування в учителів уміння плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі та впровадження в роботу інноваційних технологій, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, розвитку педагогічної техніки, різноманітних засобів навчання і виховання.

- Проводячи анкетування серед учнів, аналізується виховна робота в

класах, у школі, тому що системний облік та об'єктивне оцінювання результатів виховання -- це необхідна ланка в системі виховної роботи класного керівника. Результати виховання школярів знаходять свій вияв у зміні рівня вихованості, у формуванні моральних якостей особистості, у прагненні дітей до самореалізації та самовдосконалення.

Кожен рік учасники вокального гуртка беруть участь у районному

конкурсі „Грайлива веселка». Так Роздобудько А., Роздобудько Є. є постійними учасниками районних пісенних фестивалів.

На базі школи діє дитяча організація „Калинонька».Це самостійна організація дітей, юнаків та дівчат, дорослих, створена на добровільній основі, що діє згідно з Конституцією України.

Мета організації -- згуртування дітей та юнацтва на корисні, добрі справи, захист їх прав, інтересів, розвиток здібностей.

Організація працює за напрямками:

- „Спілка збирає друзів";

- „Планета корисних справ";

- „Сильні, сміливі, спритні";

- „Лідер";

- „Орден „Милосердя";

- „Ми вибираємо життя"; '

- „Мистецький олімп";

- „Країна Барвінкова".

По всих цих напрямках складено план реалізації. Організація „Калинонька" намагається брати участь в районних заходах. Щось вдається, над чимось ще треба попрацювати.

Традиційними стали: посвята учнів 9-класу у старшокласники.

На одному з перших місць в програмі нашої організації стоїть виховання доброти, уміння ,бажання приходити на допомогу, приносити

людям радість. Наші діти надають посильну допомогу одиноким пристарілим, ветеранам Великої Вітчизняної війни.

Підтримуємо порядок біля обеліску Слави, не забуваємо в святкові дні

відвідувати вдома одиноких пристарілих, учасників бойових дій, вчителів-пенсіонерів. Традиційними стали проведення до Дня Перемоги Вахти пам'яті та факельний похід.

З метою посилення уваги в питаннях виховання, навчання,

оздоровлення, покращення умов утримання в сім’ї, працевлаштування в

школі проведено громадський огляд умов утримання та виховання дітей з категорійних сімей. Статистичні дані станом на 1 вересня 2011р.

1. Дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування - 0

2. Багатодітних сімей - 1 , учнів - 1

3. Дітей з неповних сімей - 7

4. Дітей з дистанційних сімей - 1

5. Дітей, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС - 1

6.Дітей-інвалідів – 0

7. Дітей-напівсиріт – 3.

Учні молодших класів харчуються в школі безкоштовно.

Ведеться облік і контроль харчування дітей в їдальні. Для приготування їжі використовується тільки йодована сіль з метою запобігання йододефіцитних захворювань. Проведені бесіди з працівником їдальні. Питання необхідності використання йодованої солі виносилося на загальношкільну лінійку і батьківські збори.

Категорійні діти пройшли оздоровлення в пришкільному таборі «Країна Веселкова», таборі праці і відпочинку «Маки» та оздоровчому таборі «Джерельце».Проведено медичний огляд дітей. Взяті на контроль сім'ї, і яких батьки знаходяться на заробітках, а діти виховуються в сім'ї бабусі та дідуся.

Проводяться бесіди і зустрічі з батьками за круглим столом з питань виховання і навчання.

З метою професійної орієнтації в школі проводяться бесіди „Ким бути?", „Як вибрати професію?", „Цікаві професії1", анкетування „Моя професія".

До Міжнародного Дня Прав дитини - бесіди, анкетування, виставки малюнків: „Дитина має право", «Світ очима дітей» та ін..

З метою запобігання насилля, жорстокості, бездоглядності в сім'ї проводяться зустрічі, бесіди з батьками, зустрічі „За круглим столом", довірчі бесіди: „Що є джерелом домашнього насильства?", „Непотрібні діти", „Краще запобігти горю, ніж страждати потім", „Любов - найкращий засіб виховання".

На батьківських загальношкільних зборах обговорено питання „Батьки і діти", проблеми насилля, жорстокості в сім'ї, запобігання їм, прийомні сім'ї, любов головне у вихованні дитини, розуміння її проблем.

З учнями, схильними до правопорушень проводиться корекційна робота (бесіди, анкетування, відвідування сімей, довірчі бесіди, залучення до гуртків).

Підтримується зв'язок з місцевими спонсорами, які допомагають дітям ( подарунки до різних свят, подарунки випускникам, гроші на оздоровлення в пришкільному таборі „Країна Веселкова", «Маки»). Постійно підтримується зв'язок з громадськістю, проводиться патронажна робота. Є куточок соціального педагога.

Треба звернути увагу на більш інтенсивне впровадження в навчально-виховний процес інноваційних та інформаційних технологій. Потребує удосконалення система роботи з обдарованими учнями по підготовці їх до участі в районних та обласних предметних олімпіадах.

При проведенні різних форм методичної роботи розглянути та вирішити

такі питання:

- впровадження інноваційних підходів в організацію виховного процесу;

- удосконалення навчально-виховного процесу на основі сучасних
технологій;

- розвиток творчих здібностей учнів на уроках, інноваційні аспекти
особистісно-зорієнтованого розвивального навчання;

- методичні рекомендації щодо роботи з обдарованими учнями;

- розвиток творчих здібностей молодших школярів;

- виховання правової культури учнів - державне завдання;

методика вивчення міжособистісних стосунків, вплив їх на результативність навчально-виховного процесу; шляхи забезпечення гуманістичних взаємин у дитячому колективі; реалізація нових підходів до методичної роботи в школі;

розвиток учнівського самоврядування - - важливий фактор роботи з

учнями;

забезпечення всебічної та ефективної психолого-педагогічної освіти

батьків;

створення сприятливих матеріально-побутових умов для навчання,

праці і відпочинку.

Кiлькiсть переглядiв: 412

Коментарi